2016. július 3., vasárnap

비판, avagy Kritika #5 - Vic

annyeong! ^^ rendeléseim végéhez érek hamarosan, elnézést a várakozásért. Az utolsó előtti kritikakérő Kanna-chan volt, blogja pedig a Titkos Démon
Író: Kanna-chan
Cím: Titkos Démon
xxx
Kinézet

Első benyomás, avagy mikor először kattintottam: amint az oldal betöltött, a vöröses árnyalatok fogadtak. Az anime/manga karakterekkel megrakott fejléc máris megfogott, Ázsia-rajongó lévén azonban ez nem újdonság. Már régebben is jártam az oldalon, de akkor még nem így nézett ki, szerintem jót tett a design-átalakítás.  5/5
Fejléc: a fejlécedet Dorine Hill készítette, de én kifejteném a véleményemet róla. Kezdeném azzal, hogy nem mindennapi, mivel mozgókép [gif] is található benne. A textúrák szerintem szépen vannak összemosva, kiválasztva. Talán a karakterek egy kicsit homályosak, de nincsen különösebb baj az elrendezésükkel. A mozgókép jó helyre van beillesztve, a fölötte lévő textúrát nem rontja, sőt, inkább feldobja. A cím nagy, szépen olvasható, talán az átmenet kicsit zavaró lehet. Az alatta lévő kis szöveg is találó, bár így, a blogtartalom ismeretének hiányában még nem tudni, hogyan kapcsolódik a történethez.  4/5
Design: a blog háttere fekete, semleges színű, míg a bejegyzések háttere szürke. Ez a kontraszt talán pár embernek zavaró lehet, ahogyan az is, hogy a fejléc szélei nincsenek elhalványítva, Ajánlanék egy kicsit világosabb hátteret, bár ezzel sincs semmi probléma. Vagy a fejléc széleit egy kicsit halványítsd el. (lemented a képet, vagy ha a készítő külön elküldte, nyisd meg például a PhotoScape-et, és az elhalványítás effekttel menj egy kicsit keresztül a széleken.)  Háttér: 1/2
A menüsorod nekem kissé furcsa. Minden szépen fel van sorolva, bár az információknak egy külön szövegdoboz modul sokkal jobb lenne, így azt elhagynám. A könyvben rész is felesleges, a modulsorba ki tudsz rakni képet, így a könyvborítót is (legalábbis azt, amelyik jelenleg tetszik, mivel több is van - ezeket később értékelem). Az egyebek után pedig ne tegyél pontot! A rajta lévő effekt sem tetszik annyira. Sokkal kisebb lesz a szöveg, például a szemüveges húgom már alig látta a betűket. Ha tudod, cseréld ki valami egyszerűbbre! Menüsor: 0.5/2
Az első modul a fülszövegé, ezzel minden rendben, a betűk olvashatóak. Utána következik a menümodul, ide szúrnám be (vagy elé, vagy mögé) az információk fület. A megtekintésszámláló nem szükséges, de ezt nem veszem hibának. Alapjáraton minden rendben az elrendezéssel. Modulok: 2/3
KINÉZET: 13,5/17

Tartalom

Oldalak: Az információk modult már feljebb említettem, nem ismételném magamat. Talán az eddigi kinézeteket egy linkkel is elláthatnád (például egy új oldalon beszúrod a képeket, és az egyik oldalhoz odatennéd linkkel, ami ugye a kinézetekhez vezet.), így az információmudolt már nyugodt szívvel törölhetnéd. A fejezetek modulra azonban ismét az információs oldal jön be, ezt feltétlenül javítsd! A főszereplőknél a leírások megfelelőek, azonban a képek rikító vörössége bántja a szemet. A rólad szóló modulnak egy kis része ténylegesen szól rólad, a többi a történetről spoiler és felesleg. Ajánlom, hogy vagy írj egy bemutatkozást, vagy töröld a rólam című oldalt! A kritikák oldalon szépen felsorolsz minden oldalt, ahonnan kaptál kritikát, hozzá egy kis szöveggel, amivel reklámozod a blogokat. Az egyebek fülben pedig jelentkezések, díjak találhatóak, ezeket nem egyebeknek kellene nevezni, ezt nyugodtan hívhatod jelentkezések, díjaknak (igen, most ismételtem magamat, sajnálom).  3/5
Fülszöveg: 
"Testvérek, akik féltékenyek egymásra, különböző indokkal. Démonok, és egy oldal. Új világ, új kihívás. Ezeken a könnyebb-nehezebb akadályokon kell keresztülmennie a Kagawa testvéreknek. Sok mindenen kell átvergődniük egyetlen kattintás miatt. Boldogok, szomorúak, elveszettek is lesznek, mégis a legnagyobb feladatot az jelenti hogyan tudnak egyenlő félként tekinteni egymásra. Vajon ki tudnak jutni ebből a világból? Megtalálják saját személyiségeiket, és képesek lesznek teljesnek lenni? Mi lesz velük? Mi, testvérek, elmeséljük, hogyan éltünk túl, vagy haltunk meg. Amit nektek mesélünk, innen, a földről ered, vagy a pokolból?"

[pirossal emeltem ki, amit hibának tartottam.]
A fülszöveged nekem eléggé zavaros. Minden második-harmadik mondatban feltűnik az, hogy a testvérek egy oldalra kattintottak. A leírás szerint nagyon ellenszenved testvérekről van szó, et nem lehet tapasztalat nélkül írni. Nem írtad, lenne-e testvéred, viszont ha igen, akkor lehetséges, hogy ti is ilyen viszonyban lehettek. A keresztül mennie külön van. A fülszöveg spoilert is tartalmaz, ami nem feltétlenül jó, ráadásul a kérdések miatt már van egy sejtése az olvasónak, hogy biztosan békét fognak kötni, és teljesek lesznek. Az utolsó két mondat viszont nem jó ide; az egész E/3-ban íródott, de az utolsó két mondat viszont már T/1-ben, ami nagy hiba szokott lenni. 4/9
Cím: mikor először jártam az oldaladon, még Secret Demon, vagyis a mostani cím angol megfelelője volt a blog neve. A cím így is rövid, tömör, és lényegre törő. Ám levonok fél pontot, a címváltás miatt. 1,5/2
AZ ELSŐ RÉSZ: 8,5/16

Prológus: konkrét prológusod nincsen, hanem három, kisebb ismertető. Ezeket egybesűríteném, mert így teljesen zavaros. Ezért most nem tudom értékelni ezeket, mint prológus. 0/0
A további fejezetek: a továbbiakban megtartottad a zavaros fejezetek, több szüneted is volt, valamint érdektelenebb posztjaid is. Őszintén, a történetben az egyetlen pozitívum a két főszereplő jelleme, amúgy az egész eléggé egysíkú, sajnos nem tudtam élvezni. A testvéri rivalizálás sosem tartozott a kedvenc témáim közé, mivel én is néha vitatkozom a húgommal, ám megpróbáltam eltekinteni tőle - ez saját vélemény, de attól függetlenül, hogy megpróbáltam eltekinteni, nem tudtam élvezni a sztorit, a keserű szájíz megmaradt.  3/10
A MÁSODIK RÉSZ: 3/10

Szereplők: Azt kell mondanom, hiába vannak a szereplők között felsorolva páran, de te csak a két főhőst dolgoztad ki rendesen. Nekik a jellemük volt az, ami élvezhető volt, a rivalizálásuk abszolút nem volt szép. Chizuku és Miyuki a történet tolóelemei, a többiek, mint Hitomi vagy Masato csak biodíszlet, egyáltalán nincs jelentőségük, maximum annyi, hogy kizökkenünk a főszereplők gondolataiból; olyan, mintha egy anonim, mesélői szemszög lenne.  4/10
Egyéb (trailer, könyvborító, stb.): könyvborítót tudok értékelni, ezekből kettő van, vagy mondhatni, három. Ugyanis az egyik könyvborító két színben van elkészítve, csak ennyi a különbség köztük. Lia könyvborítóján megörültem, mikor Kakashit találtam a Tokyo Ghoulból, ám elkomorodtam, mivel szinte semmi köze sincs a történethez. Linda könyvborítóihoz annyit fűznék hozzá, hogy a fülszöveg és az írói neved betűtípusa lehetne szebb, ez az alapbetűtípus nekem nagyon elüt a cím szépségétől. Amúgy mindegyik nagyon szép munka.  8/10

A HARMADIK RÉSZ: 12/20

A TARTALOM ÖSSZESEN: 23,5/46

ÖSSZESEN: 37/63
Amit csinálsz, az nem rossz. Az ellenségeskedést a karakterek között mellőzhetnéd, vagy legalább csökkenthetnéd, s így egy élvezhetőbb, szerethetőbb sztorit kapnánk. Megérdemled viszont így is az olvasótáborodat, sok sikert!


FIGYELEM! A FENT LEÍRTAK NEM KANNA-CHAN MEGBÁNTÁSÁRA SZOLGÁLNAK! Én az őszinte véleményemet írtam le.


Sajnálom, ha kicsit rövidkének találod, de mindenesetre a jóindulat vezérelt! 
További, tartalmas blogolást, szép nyarat, 

2 megjegyzés:

  1. Szia.

    Nagyon szépen köszönöm a kritikát, sokat segítettél vele. Design terén soha nem voltam otthon, amit tudok azért megteszek. A fülszöveget szerintem egy külön oldalra fogom tenni, mert az utolsó két mondatot el szerettem volna választani egy üres sorral a többitől, de nem engedi. :'( A két " Testvérek gondolatai egymásról " részt nem prológusnak szántam, hanem a barátnőm ötlete volt, még mikor elkezdtük a blogot. Ezzel azt akartuk, hogy valamennyi belátásotok legyen a főszereplők múltjáról, és arról, hogy hogyan élték ezt át. A valódi prológus aligha nevezhető annak, ezért is lett " Ismertető " a neve. Igazából Hitomi tényleg csak egy tolóelem, mert ugyan önös célok érdekében, de csak segíti a testvéreket. Masatoról nem akarok spoilerezni, legyen annyi elég, hogy jelen pillanatban nem fontos egyikőjüknek sem, inkább később kerül előtérbe. A könyvborítókat ki fogom tenni a modulsávba. :D

    Ölel,
    Kanna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kanna-Chan! ^^

      Köszönöm, hogy elolvastad a kritikát, és természetesen, hogy írtál. Örülök, hogy tudtam segíteni, és annak is, hogy a kritikában találtál olyat, ami segítséget nyújt neked. Nem szükséges külön oldalra tenni szerintem a fülszöveget. Nekem is volt egy ilyesmi problémám, de kiderült, hogy HTML-Javascript modulban volt, így nem lehetett entert ütnöm. Nézz utána, hátha nálad is ez a probléma! Masatora kíváncsi leszek, örülök, hogy ő legalább szerepet (fog) kap(ni) a történetben. c:

      Ölelés, Vic

      Törlés