2016. június 15., szerda

비판, avagy Kritika #4 - Vic

annyeong! ^^ a következő kritikám M. Gin és Lyanna Baggins blogjáról fog szólni, ez a Bárcsak
Írók: M. Gin & Lyanna Baggins
Cím: Bárcsak [One Direction ff]
xxx
Kinézet

Első benyomás, avagy mikor először kattintottam: az első kattintáskor egy szinte teljesen kék honlapot kaptam, egy kis fejléccel, ami a "Bárcsak" címmel volt ellátva. A fejlécen fellelhető volt Louis és Niall a One Direction-ből, így már sejtettem, milyen történetnek nézek elébe. 5/5
Fejléc: a fejlécetek nem egy egész oldalt kitöltő kép, hanem egy aprócska, szinte már oldalfejlécnek is mondható. Szerintem nagyon jó megoldás volt, így mindennek jut hely az oldalon. A desgint - és ezzel együtt gondolom a fejlécet is - Lyla készítette, de remélem nem haragszotok meg, ha írok róla. A fejlécen ami legelőször szembetűnő, hogy egy-két hangszer található rajta, így ez árulkodik az egyes szereplők munkásságáról. A tűzijátékokat azonban nem tudtam hová tenni a jobb felső sarokban. Louis egy picit furcsán lett kivágva, és a nyakánál/állánál fehér pöttyök találhatóak. Lehet, hogy ez effekt akart lenni, nekem viszont úgy tűnt elsőre, mintha rossz lenne a png kivágása. A fenti lány vállánál hirtelen sötétül a kép, egy vonalban, ezt szerintem meg lehetne a sötétítés/világítás effekttel javítani. A címet picit keresni kell, én talán középre tettem volna, de a betűtípusa szép, a tartalomhoz illik. 3/5
Design: mint már említettem, az egész blog egy kékségben merül el. A blog háttere pasztellkék, semmi baj nincs vele. A bejegyzések háttere is egy sötétebb kék színt kapott. Háttér: 2/2
A menütök oldalt található, a fülszöveg mellett, nem kell sokat keresgélni. A betűk mérete talán egy picit lehetne nagyobb, de így is szép szerintem. Menüsor: 1,5/2
Az oldalsáv elrendezése szerintem ízléles. Elsőként a fülszöveget olvashatjuk, majd a menüsor következik, ezután jönnek a lényeges információk. A chat és a rendszeres feliratkozók modult megcserélném, de ez szubjektív vélemény. A traileretek is helyet kap itt, ezt majd a továbbiakban értékelem. A könyvborító szerintem nagyon elüt a blog kék színétől, ha van egy másik borítótok, javasolnám a cseréjét. A cseremodulotokban nagyon sok blog jelenik meg egyszerre, szerintem ha 10-re csökkentenétek, az sem lenne rossz, de itt 25 blogot kapunk máris, és még van több is. Végül társoldalatok következik. Modulok: 2/3
KINÉZET: 13,5/17


Tartalom

Oldalak: a szereplők részben 10 karaktert mutattatok be. Mindegyik szereplőhöz készítettetek egy képet, az információkkal együtt, nem vesződtetek a szöveg igazgatásával. Szerintem felesleges kiírni az egyes szereplők magasságát, nem fog senki sem emlékezni arra olvasás közben, hogy például Nadine most 160 centi volt. A csillagjegyek még érdekességnek jók, de nem feltétlenül szükségesek. A fejezetek menüpontba minden egyes fejezet szépen ki van gyűjtve, rendezetten. Amit már most megjegyzek, az az, hogy minden fejezetnek a címe a szereplő neve, akinek a szemszögéből történik az eset, és egy dalcím. Ezt ötletesnek találom, van köztük angol, és magyar is. A kritikáink oldalon pedig értelemszerűen a blogotokról írt kritikákat gyűjtöttétek össze. 4/5
Fülszöveg: 
"Nagyon remélem, hogy mire ez a levél újra a kezedbe kerül majd, megint minden a régi lesz. Tudom, kicsit talán gyerekes ötlet a jövőbeli önmagunknak írni ennyi idős fejjel, de most már úgy érzem, muszáj kiírnom magamból mindent. A fiúkkal erről nem tudok beszélni, pedig Isten a tanúm, megpróbáltam, nem is egyszer, de kudarcot vallottam, nem vettek komolyan.
[...] Már magam sem tudom, mit higgyek. Annyiban biztos vagyok, a banda már nem a régi. Kezdünk egyre távolabb sodródni egymástól, mintha nem is legjobb barátok lennénk. Mindenki mélyponton – rajtam kívül. Én ugyanis minden erőmmel próbálok a felszínre jutni a köztünk kialakult szakadékból, s húzom magammal őket, amennyire kitelik tőlem.
A magánéletük romokban. [...] Félünk, ha nyilvánosság elé állnánk, hogy megvétózzunk egy újabb hamis vádat, olyat tennénk, amit később valószínű megbánnánk. [...] Ha olyat produkálnának, amit a média a saját előnyére fordíthat, végleg lehúzhatjuk a rolót… És akkor viszlát, barátaim, viszlát, lelkes rajongók, viszlát, One Direction!"
 A fülszövegetek rendkívül hosszú. Több különálló szövegrészlet található benne, mind-mind fontos információkkal szolgál a bloggal kapcsolatosan. Szerintem egy picit le lehetne rövidíteni. Az első bekezdésben az egyik szereplőd levelet ír - ezek szerint a jövőbeli önmagának. Ezt kifejezetten jó ötletnek tartom, sőt, már én is csináltam ilyet, azóta is ott porosodik a kilenc évesen írt levelem a fiókom mélyén. A második bekezdés szerintem egy picit felesleges, talán az utolsó mondatot elhagyhatnátok. Az utolsó bekezdés azonban kifejezetten dob a fülszövegen, bár egy dolgon megakadt a szemem, mivel és-sel nem kezdünk mondatot. Én így írnám: "Akkor viszont viszlát, barátaim.......". 7/9
Cím: a blog címe egy szó, bárcsak. Ez sugallja azt, hogy a történet telis-tele van reménykedéssel, stő, a blog url címe is tartalmazza az iwish részt. 2/2
AZ ELSŐ RÉSZ: 13/16

Prológus: a prológus szerintem hosszában megfelelő. Ahogy kiderült, Liam ír saját magának egy levelet, kezdve a "Kedves jövőbeli Liam!" megszólítással. Szerintem nagyon ötletes egy ilyen kaliberű kezdés, főként, hogy nem elcsépelt és sablon. Olvasás közben vettem észre, hogy a prológusból vett idézetek alkotják a fülszöveget. Én kitalálnék egy kisebb, önálló szöveget, mivel nekem nem erősségem az olyan ütős dolgok írása, hogy fülszöveg válhasson belőle. Mégis, ti megoldottátok évezhető formában.
Leírtátok, hogy Liam és a banda többi tagja mennyire elkeseredett Zayn kilépése óta, de Liam az egyetlen, aki próbálja a lelket tartani mindenkiben. Elmeséli magának, hogy Louis mennyi figyelmet igényel, hogy Niallnak rengeteg hangulatingadozása van, sőt, még Harryért is aggódik; fél, hogy Zayn után ő is kilép a bandából, és a maga útján folytatja tovább. A lezárás szerintem egész ütős lett, bár nem a két főszereplő lány szemszögéből volt megírva a prológus, szerintem szép munka. 9/10
A további fejezetek: Rengeteget írtatok! A fejezetek menüpontban összesen 33 fejezet, három különálló szemszög (Harry, Niall és Louis), valamint 2 különkiadás található. Meg kell mondanom, nem kis mennyiség! Igazán ötletesnek tartom, hogy minden fejezet címében a szemszöget írjátok, majd egy ismert dal címét. Fellelhető magyar és külföldi cím egyaránt. 
A legtöbb fejezetben Nadine és Walsy szemszögéből kapjuk a történetet, hol egyben, hol pedig különállóan. Van például olyan is, amiben Walsy és Louis szemszögét kapjuk. Nagyon szépen kanyarítjátok a szálakat, felismerhető az adott szereplő szemszöge, tehát ha például Nadine szemszögéből olvasunk, felismerem azt, hogy ő látja az eseményeket. Néha-néha találok pár szóismétlést, elgépelést, de szinte észrevehetetlenek. A vesszőkkel szerintem egy picit gondban vagytok, néha-néha lehagytok egyet-kettőt, ezekre figyeljetek! Kíváncsi vagyok, hogyan folytatjátok tovább. Igaz, nem vagyok egy 1D fanfices típus, de ha kéne ajánlanom, ezt biztosan megtenném. 8/10
A MÁSODIK RÉSZ: 19/20

Szereplők: Amit észrevettem, az az, hogy végre egy realisztikus bloggal állok szemben. Teljesen reálisan látjátok a dolgokat, sőt, annak kifejezetten megörültem, hogy a tagokat nem istenítettétek, nem ecseteltétek tíz soron keresztül, hogy Harrynek milyen göndör fürtjei vannak, és emberi módon kezeltétek a bandát.
Nadine volt az a karakter, aki meglepett. Lázadónak hittem a bemutatkozása után, ám mégis egy otthoni, könyvfalu típus. Néha-néha magamra ismertem, hiszen én is inkább ülök otthon, minthogy társaságba keveredek. Ugyanígy voltam Walsy-vel is, azért, mert egy bandában játszik, még inkább megvolt az a 'badass' kisugárzás, ám ő is visszafogottabb, igaz, Nadinehez képest tényleg aktívabb, ám mégis realisztikus, nem tökéletes, és elismeri a hibáit.
Louison pedig egyenesen meglepődtem, ugyanis már a prológusban említettétek, hogy kiüti magát, szinte már alkoholista imidzse lett. Nekem így kissé unszimpatikus lett. A banda tagjai olyan mellékszereplőként, úgymond biodíszletnek szolgálnak, csak színesítik a sztorik, kissé kidolgozatlanok, de viszik, mozgatják a szálakat, szinte epizódszereplők.  7/10
Egyéb (trailer, stb.): A traileretek alatti zene a bloghoz passzolóan egy 1D sláger, javítsatok ki, ha nem így van. A gifek szépen ki vannak válogatva, szinte mindenkiről láthatunk részleteket, minden szereplőt egy kicsit is "megszólaltattok", szerephez juttattok a videóban. Amit furcsálltam, az a stáblista a végén. Szerintem az nem fontos hozzá, maximum az írói nevetek, a Bárcsak, mint cím pedig nagyobb betűtípussal.  9/10
A HARMADIK RÉSZ: 16/20

A TARTALOM ÖSSZESEN: 48/56

ÖSSZESEN: 61,5/73
Alapjában véve egy nagyon szép blogról van szó, nem is csodálkozom, hogy ilyen sok olvasótok van. A design egy icipicit finomítandó, de mindent meg lehet találni - bökkenők nélkül. A szereplőket kicsit kidolgozhatnátok, azonban a történetvezetésetek elképesztő, nagyon ügyesek vagytok! Gazdagodtatok egy új olvasóval. Csak így tovább! 

FIGYELEM! A FENT LEÍRTAK NEM GIN ÉS LYANNA MEGBÁNTÁSÁRA SZOLGÁLNAK! Én az őszinte véleményemet írtam le.

Sajnálom, ha kicsit rövidkének találjátok, de mindenesetre a jóindulat vezérelt! 
További, tartalmas blogolást, szép nyarat, 

2 megjegyzés:

  1. Drága Vic! :)
    Nagyon szépen köszönjük azt, hogy időt szakítottál a kritika megírására! Sokat jelent nekünk más észrevétele, tanácsa, igyekezni is fogunk, hogy betartsuk őket.
    Egyáltalán nem bántottál meg minket, hiszen azért kértünk kritikát, mert a negatív észrevételekkel is együtt tudunk élni.
    Örömünkre szolgált, hogy elnyerte a tetszésedet a történetünk, illetve az is, hogy feliratkoztál a blogra.
    További jó munkát neked: Lyanna és Gin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gin! ^^
      Én köszönöm, hogy megkerestetek a felkérésetekkel. Öröm volt olvasni :)
      Örülök, hogy semmi bántót nem sikerült mondanom, elvégre egy kritikus dolga, hogy az őszinte véleményét írja le. Az is örömmel tölt el, hogy megfogadjátok a tanácsokat, így látom, hogy nem a semmibe beszéltem.

      Kellemes blogolást, ölelések,
      Vic

      Törlés