2016. május 24., kedd

비판, avagy Kritika #2 - Vic

eyo beauties and gentlebeauties! qwq

igen, egy ilyen köszönés jön létre akkor, ha a BTS-t az Undertale-lel keverem össze. Üdvözlök mindenkit újra az UBM-en, megújult erővel (igazából nem, mivel még az év végi hajtás itt van, hjaj), sajnos nem új arculattal, a megszokott csapattagok látnak titeket viszont. Viszont megújult design-nal jelentkezünk, egy kisebb animés-japános beütést kapott az oldal, remélem elnyeri a tetszéseteket! ^^
Mivel szerkesztőtársam, ulzzangneko időhiányban szenved, ezért én vettem át egyik kritikáját, sajnáljuk Nashua, hogy ennyire megvárakoztattunk, elnézést a kellemetlenségért.

Író: Nashua Sanders
Cím: Gondtalan élet
XXX
Kinézet

Első benyomás, avagy mikor először kattintottam: A fejléced már alapból tetszett, sőt, egy egész szép blognak néztem elébe. Az első benyomásaim nagyon jók voltak, ahogy lejjebb görgettem, a a véleményem nem változott. 5/5
Fejléc: A fejléc a megszokottól kicsit eltérő, ugyanis nem a blog címe található rajta, hanem egy idézet, Roxane Autumn-tól, aki nem mellesleg az egyik történet főszereplője. A karakterek szépen vannak kivágva, halványítva, talán a virágkoszorús lány feje fölötti világos részt egy picit sötétíthetnéd. Viszont az alaptextúra, vagyis amin a virágok és könyvrészletek vannak, szépen meg lett csinálva. Igaz, a fejléc Violet E. Hunter munkája, de én attól még leírtam a véleményemet. 4/5
Design: A blog hátterével nem igazán tudok mit kezdeni. Sokkal szebb lenne, ha csak kék lenne, mert az a rózsaszín csík nekem ott olyan elvont; egyszóval nem illik oda. Ha tudsz valamit kezdeni vele, akkor szerintem csináld meg csupa kékre, vagy csupa rózsaszínre. Háttér: 1/2
A menüsorod nekem kifejezetten tetszik, amelyik részre rávisszük az egerünket, kiugrik, és színt vált, ami nekem tökéletes, mert így kiemeli, hogy melyik oldalra akarok menni - egyértelműen. Menüsor: 2/2
Az oldalsáv Roxane Autumn képével kezdődik, majd egy szövegdobozzal, "Riport Roxane Autumn-nal" címmel. Ezután jön egy blogverseny hirdetőplakátja, majd a feliratkozók modul "A Zürmencs brigád tagjai" címmel. Ezek után információ modul, és három szereplőről kapunk képeket, majd a cseréidet mutatod be. Ahogy én javasolnám a sorrendet:
Riport Roxane Autumn-nal
Roxanne képe
Infómodul
Feliratkozók modul
majd a képek, és a cserék.
Őszintén, nem tudom, mi az a Zürmencs. Legalábbis olvasás nélkül. Ez nekem nagyon fura, szerintem változtasd meg egy megszokottabb jelzőre. Ha a verseny lejárt (márpedig le), akkor szedd le a képet, ne foglalja a helyet. Írtad az infóknál, hogy a képeket saját magad szerkesztetted, ami pirospont, szerintem nagyon szépek lettek. A chat nekem tetszik, hogy felugrik, elárulhatnád, hogyan csináltad. ^^ Modulok: 2/3
KINÉZET: 14/17

Tartalom


Oldalak: Kezdeném a "Mi meséink" füllel. Ha rákattintok, akkor a Gondtalan Élet címet kapjuk, szerintem ezt írd át a menüsorban. Minden rendben van az oldalon, a fejezetek, amik még nincsenek megírva, rózsaszínnel vannak kiemelve. Ügyes!
A következő Nora meséje, aminek ismét más a címe, viszont utal a főszereplőre, ezt nyugodtan megtarthatod. Itt is szépen megvan minden, ami kell, talán a cím kicsit hosszú. Amit még nem értek, az az, hogy mindig Season 2-t írtál. Ez lenne a Gondtalan élet folytatása? Nekem logikailag nem függ össze, így nézve, ezt odaírhatnád, ha így van, de nyugodtan javíts ki, ha nem. :)
Ha viszont Roxane meséjére megyek, ott a hibaüzenet fogad: "a blog keresett oldala nem létezik." Ezt orvosold mielőbb! 4/5
Fülszövegek:
Interjú Roxane Autumn-nal: Nekem tetszik. Egy kicsi részlet az interjúból, szerintem tökéletesen leír mindent, ami kell. A lány nem tőmondatokban válaszol, szépen, szóismétlés nélkül fogalmaz. Esetleg én a neveket (Rip., RA.) kiemelném dőlt betűkkel, de ez csak szubjektív vélemény, nem jár pontlevonás. 3/3
A mi meséink - Gondtalan élet: Ezzel sincs semmi bajom, ám itt már találkoztam logikai buktatókkal.
"Ennek a történetnek főszereplői rá az élő bizonyítékok, hiszen szembenéznek életük első lakásával, és megkötnek egy bizonyos fogadást." - én így írnám: "A történet főszereplői élő bizonyítékok az előbbi gondolatra, hiszen megszerzik életük első lakását, és megkötnek egy bizonyos fogadást."
A továbbiak viszont figyelemfelkeltőek, engem legalábbis megfogtál vele. 2/3
Nora meséje: Itt is beleütköztem már a második bekezdésben egy hibába:
"Misztikum, miért fogadtam el, hiszen az egész lehetett volna egy orbitális kamu is, de igent mondtam." - én így írnám: "Mind a mai napig nem tudom, miért fogadtam el, hiszen az egész lehetett volna egy hatalmas átverés is, de igent mondtam." túl sok a szlengszó a fülszövegben, ami nem mindig előnyös. Viszont a továbbiakban elég jó fantasynak ígérkezik. 3/3
Cím: Magának a blognak a címe Gondtalan élet. Ez viszont szerintem elég ellentmondásos, hiszen mindkettő történetben rengeteg gonddal kell megküzdeniük a hősöknek, ám ezzel utalhatsz is: mindenki a gondtalan, felhőtlen létezést szeretné elérni. 2/2
AZ ELSŐ RÉSZ: 14/16

Gondtalan Élet: remélem, nem haragszol, de az első három fejezetet olvastam el mindegyik történetedből, és azokat értékeltem egyben, mivel eléggé sokat írtál már. 
>>  A fejezetek első felében egy anonim, mondhatni mesélői szemszöget kapunk, majd különböző szereplők szemszögéből látjuk az eseményeket a továbbiakban. A fejezetek hosszával semmi bajom nincs. Egy kicsit olyan érzésem volt, mintha "ezt már láttam valahol". Hogy miért? Ne vedd kérlek bántásnak, de nekem kissé már sablonosnak tűnik a gimis történet. Viszont te még a sablonelvek mellett is tudsz élvezhetően írni. Ami nekem kicsit zavaró volt, hogy az elején tőmondatokban fogalmaztál, legalábbis nekem olyannak tűntek. Fejtsd ki jobban a gondolataidat, ne félj nyíltan leírni, amit szeretnél! 8/10
Nora meséje, avagy Baklövések, L.I.O.N
>> Ebben a történetedben már csak Nora szemszögéből írtál, bár ez a történeted inkább tartalmaz több káromkodás-szerű kifejezést, viszont a fogalmazásod javult. Már a mondataid hosszabbak, sőt, kevesebb elgépeléssel találkozok, néha már sehol sem látok. Egy kissé, mint már feljebb kifejtettem, enyhíthetnéd a mai kifejezések, szlengek gyakoriságát, csak mértékkel legyenek! 10/10
A MÁSODIK RÉSZ: 18/20

Szereplők: pirospont jár azért, hogy megfelelő oldal hiányában (tudod, a kódolt design-os blogoknál szoktak lenni menüpontok, mint fejezetek, satöbbi) a kiválasztott történethez írtad az adott szereplőt, ami szerintem még jobb is, mert külön modulon még össze is keverednénk, ha az összes történet szereplői ott lennének. A Gondtalan élet szereplőinek oldala a "A fotókönyv" nevet viseli, viszont csak Roxane és Jonathan képét találom. De odaírtad, hogy folyamatosan bővül, ezért ezt nem veszem hibának. A kis rajzok kifejezetten aranyosak, nekem nagyon tetszenek. A Baklövések... sztoridnál már több karaktert kaptunk, szintén saját készítésű képekkel. Mindegyik karakterhez társul a titkosügynök neve, mivel a sztori lényegében erről szól. Viszont hiányoltam pár alapinfót (kor, stb.), amit máshol megtalálok.
A HARMADIK RÉSZ: 9/10

A TARTALOM ÖSSZESEN: 41/46

ÖSSZESEN: 55/63
Lényegében egy nagyon jó blogról van szó, nekem legalábbis elnyerte a tetszésemet. A design kicsit finomítandó, de attól függetlenül nagyon jó. Leginkább itt vesztettél pontokat, viszont a sztori tényleg nagyon ütős. Én gratulálni szeretnék neked, csak így tovább!

FIGYELEM! A FENT LEÍRTAK NEM NASHUA MEGBÁNTÁSÁRA SZOLGÁLNAK! Én az őszinte véleményemet írtam le.


A továbbiakban is sok sikert, és még egyszer elnézést a sok várakozásért! ^o^ 
Ölelés, 

4 megjegyzés:

  1. Kedves Vic!
    El kell, hogy mondjam, mindig is ilyen kritikára vágytam. Annyira hálás vagyok,hogy azt el sem tudod képzelni. Eddig senki nem írt nekem rendes kritikát, és nem szembesítettek a hibákkal.
    Szeretnék válaszolni pár felmerült kérdésedre.
    Az egyik a "Season..." lenne,ami igen,a Gondtalan élet folytatása. Már az elejétől kezdve úgy terveztem, hogy a Gondtalan élet afféle előtörténetnek számítson. Itt szerettem volna kicsit erősebben kifejezni a karakterek közötti kapcsolatot, és, hogy a szereplők a történet végén hogyan jutottak abba a helyzetbe, ahová a Season 2 és a Season 3-ben. Igen, a Roxane rész hibaüzenetként üzemel,amit már nagyon bánok, mert ha tudtam volna, hogy csak az első részeket fogod elolvasni, akkor megtarthattam volna. Valójában történt egy kis baleset, és a történet egyik részét kitöröltem, - pont a legfontosabbat - ,így újra kell kezdenem a sztorit. Egyébként ez a történet lenne az, amit a fejlécen is láttál.
    És itt jön szóba a fejléc. Már nem szeretnék megkérni senkit arra, hogy csináljon nekem, mert azt tervezem, hogy saját készítésűt állítok be. Ez viszont nagyon időigényes, ugyanis a 3 sztorihoz 3 fejléc kell, s rengeteg karakterrajz. Dolgozom is rajtuk, de az iskola fontosabb.
    Ami a szlenget illeti,ott csak próbálkoztam a figurák stílusával. A sztorikban is van egy-két helyen, de ahogy ismerem magam, ezek a történetek még egy párszor átíródnak.

    Ha esetleg kíváncsi lennél a harmadik történetre,legalább beleolvasási alapon,kérlek szólj :)

    U.i.:Írtad a tőmondatokat a G.é. elején. Na, az direkt volt, ugyanis az egyik kedvenc magyar meseíróm, Böszörményi Gyula az egyik könyvét így kezdte, és ki szerettem volna próbálni, milyen.
    A problémákat megpróbálom minél előbb orvosolni, hiszen itt a nyár...

    Ölel: Nashua S.

    U.i.2.: A fejlécetek valami fantasztikus, pedig nem vagyok annyira oda a Narutóért, de ez, egyszerűen hűha...
    Bocsi a hosszú válaszért, remélem minden kérdőjeledet kiradíroztam.

    További szép napot! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nashua! ^^
      Amit a jó történeteknél jobban szeretek, azok a hosszú vélemények a kritikám után, mert érzem, nem a falnak beszéltem. Köszönöm szépen a hosszú válaszodat, nem, nem voltál sok, sőt, látom, volt értelme írnom!
      Igen, minden kérdésre megkaptam a választ, köszönöm! Valamiért sejtettem a második évadot, de biztos akartam benne lenni, így már 100%. Sajnálom a Roxane-os történetet, pedig elolvastam volna.
      A fejléccel amúgy semmi gondom nem volt, ezek csak az én kritikus szememet szúrták ki, tudod, a vélemények mind szubjektívek ;)
      Ha viszont a karakterek stílusát akartad a szlenggel átadni, akkor ismét pirospontot érdemelsz, mivel nagyon szépen összejött. :)
      Böszörményi Gyula nekem is a kedvenc íróm! ^o^ A Lúzer Rádió, Budapest!re emlékeztettek kicsit a rövidke mondatok, most már teljes a kép. ^^
      A haramdik történetre pedig kíváncsi vagyok, akár mint előolvasó :)

      Ölelés, Vic

      Ui.: Jaj, nagyon köszönöm, igyekeztem. ^^ Igazából én sem szeretem a Narutót annyira, de mégis ezt választottam ^^

      Szép estét, és sok sikert! ^^

      Törlés
    2. Drága Vic!
      Ha tényleg komolyan gondoltad azt, hogy mint előolvasó beleolvasnál Roxy történetébe, annak nagyon örülnék.
      Lenne rá lehetőség, hogy valahogy felvegyük a kapcsolatot? Szívesen megadom az e-mail címemet, vagy facebookon is elérhető vagyok. :)
      Oh, és eszembe jutott, hogy kérdezted a chatet, hogy hogyan csináltam. Az Enternal Worder Design-nál találtam, s meg is néztem, hogy be tudnám-e linkelni, de nem találtam sehol...Ha gondolod a kódot majd elküldhetem, ha annyira tetszik ^^

      Ölel: Nashua

      Törlés
    3. Halihó! ^^

      Sajnálom a késői választ, de 4 napig Szerbiában voltam az osztályommal, de végre hazaértünk ^^
      Ha szeretnéd küldeni a sztorit, akkor írhatsz a blogunk hivatalos e-mail-jére (unicornbloggerinas@gmail.com), vagy az én címemre (tviki1487@gmail.com), midnegy melyiket választod, mindkettőnél elolvasom ^^
      A kódot pedig nagyon megköszönném ^^

      Üdv, Vic

      Törlés